بازار اکران در آستانه محرم همچنان بیرونق است/ تداوم رکود گیشه و دلخوش به تککمدی بفروش
1 min read
در آستانه ماه محرم و توقف موقت اکران فیلم کمدی «دینامیت» به نظر میرسد هیچ فیلم مناسب جایگزین و برنامهریزی درستی برای اکران فیلمهای مناسب برای این ایام صورت نگرفته است.
به گزارش پایگاه خبری اقتصاد هنر نیوز، معمولاً اهالی سینما از ایام عزاداری دو ماه محرم و صفر به عنوان روزهای مرده اکران یاد میکنند و صاحبان فیلم هم حساب چندانی روی فروش فیلمهایشان ندارند. البته این به آن معنا نیست که جریان اکران در این ایام تعطیل است؛ اتفاقاً بسیاری از فیلمهای پرفروش سالهای اخیر در این دو ماه توانستند بار خود را در گیشه ببندند. به عبارت دیگر برخلاف آنچه در افکار عمومی جا افتاده به جز دهه اول محرم و تعطیلی تاسوعا و عاشورا و دو روز پس از آن، معمولاً فروش سینماها روند عادی خود را طی میکند. ضمن این که با وجود اکراننشدن فیلمهای کمدی، نمایش فیلم در سایر ژانرها با قوت ادامه خواهد داشت.
اگر چه عبور فروش فیلم «دینامیت» از رقم هشت میلیارد تومان نیز یکی دیگر از اتفاقات خوب سینمای ایران در یک ماه اخیر بود اما سایر فیلمهای اضافه شده به جدول اکران در این بازه زمانی فروشی ناامیدکننده داشتند.
در ادامه، آمار فروش فیلمهای روی پرده تا روز دوشنبه ۱۸ مردادماه ۱۴۰۰ را مرور خواهیم کرد.
دینامیت :
«دینامیت» در ۲۹۶ سالن به نمایش در آمده است و توانسته با جذب۲۴۰ هزار مخاطب،۸ میلیارد و ۴۶۰ میلیون تومان فروش را تجربه کند. به این ترتیب این فیلم در مدتی کوتاه به پرفروشترین فیلم در حال اکران سینمای ایران بدل شد.
خورشید:
این اثر که از بیست و هفتم اسفند ۱۳۹۹ روی پرده رفته است، با در اختیار داشتن ۲۵۱ سالن با ۶۶ هزار مخاطب و یک میلیارد و ۵۷۷ میلیون تومان فروش، دومین فیلم پرفروش در میان آثار روی پرده است.
هفتهای یکبار آدم باش:
«هفتهای یک بار آدم باش» در حال حاضر در ۲۶۳ سالن به نمایش درآمده و با بیش از ۶۳ هزار مخاطب و فروشی معادل یک میلیارد و۲۶۴ میلیون تومان سومین فیلم جدول اکران است.
تکخال:
کمدی «تکخال» با بازیگرانی همچون پوریا پورسرخ، سحر قریشی، شبنم قلیخانی، یوسف تیموری و امیر کربلاییزاده در ۲۳۱ سالن روی پرده رفته و تاکنون توانسته ۹۶۶ میلیون تومان فروش کند.
قصه عشق پدرم:
«قصه عشق پدرم» که از آخرین روز تیرماه ۱۴۰۰ روی پرده رفته، تاکنون با جذب ۴۳۴ مخاطب در ۵۳ سالن، ۲۰ میلیون تومان فروش داشته است.
خون شد:
«خون شد» هم با در اختیار داشتن ۱۶۵ سالن و ۸ هزار و پانصد مخاطب، ۱۹۳ میلیون تومان فروش را تجربه کرده است.
لاله:
«لاله» نیز با گذشت چهار ماه از آغاز اکران تنها ۹۰ میلیون تومان فروش را تجربه کرده است.
سیاهباز:
این فیلم که از سی تیرماه ۱۴۰۰ روی پرده رفته، تاکنون با جذب ۱۲۳۰ مخاطب در ۷۸ سالن، ۴۵ میلیون تومان فروش داشته است.
منبع : خبرگزاری آنا