خانه های حراج در بحران اقتصادی کرونا
1 min read
خانه های حراج بزرگ اکنون آثار زلزله اقتصادی حاصل COVID-19 را احساس می کنند.
هر دو حراجی های Sotheby’s و Christie’s در حال مرخصی دادن به کارکنان خود، کاهش هزینه های اجرایی و صرفه جویی در هزینه های کم و زیاد خود هستند، چرا که اکنون فروششان به طور عمده متوقف شده، فروش بهاره نیویورک تا تاریخ ژوئن آینده به تعویق افتاده و شاید به صورت آنلاین برگزار شود، و املاک مسکونی و محموله هایی از مجموعه ی ۷۰۰ میلیون دلاری مکلوو تا زمان بهبود شرایط از بازار کنار کشیده اند.
ساتبیز تقریبا ۲۰۰ نفر یا می توان گفت ۱۲ درصد از پرسنل خود را تعدیل کرده است – برطبق گزارش وال استریت ژورنال.
چارلز استوارت، مدیرعامل تازه منصوب شده ساتبیز، در جلسه تالار شهر در تاریخ ۱ آوریل ، به خانه حراج اطلاع داد که تعدیل نیروی اجباری و کاهش کارکنان در حال وقوع است، اگرچه او ارقام مشخصی ارائه نداد. آرت نیوز فهمیده که متخصصان تحت متاثر از این تصمیم نیستند، اما برخی از کارمندان پشتیبانی ، از جمله فهرست نویسان ، که بر روی پروژه های مربوط به حراج های زنده کار می کنند ، در لیست تعدیلی ها قرار گرفته اند.
کارکنانی که در انگلیس و آمریکا تعدیل نشده اند تا ۱ ژوئن تنها ۲۰ درصد از دستمزدشان را دریافت می کنند. متخصصین از جمله خود استوارت، تنها ۱۰ درصد بیشتر از بقیه دریافت می کنند. درضمن، پرداخت اضافه کار موقتاً به حالت تعلیق در خواهد آمد و مشوق های جبران خسارت تا پاییز تاخیر خواهد افتاد.
این خانه حراج که تقریباً ۱۷۰۰ نفر نیرو در ۴۰ کشور جهان مشغول به کار دارد ، به دلیل شیوع بیماری در ۲۲ مارس ۸۰ دفتر و ۱۰ اتاق فروش خود را بست.
نماینده ساتبیز در بیانیه خبری به آرت نیز و گفت: «مانند هر بیزینس دیگر، ساتبیز نیز در حال سازگاری با چالشهای به وجود آمده از COVID-19 است و اقدامات ضروری برای حمایت از کارکنان و آینده شرکت انجام می گیرد.» وی گفت: « ما هر راهی را که شامل خسارات موقت (شامل مدیرانمان) مرخصی ها و متاسفانه تعدیل تعداد کمی از پرسنلمان را در نظر گرفته ایم.»
در حالی که این دوره را از سر می گذرانیم، تمرکزمان را بر روی حمایت کارکنان با خدمات متنوع و تضمین اینکه ما برای این افراد تا زمانی که بتوانیم فعالیت اقتصادی نرمان خود را از سر بگیریم، موقعیت شغلی خوبی داریم.
در همین حال، کریستی نیز در برابر این فشار مصون نیست. نماینده خانه گفت: این شرکت “اقدامات لازم را برای سازگاری با وضعیت موجود شامل افزایش تعامل دیجیتال و فروش خصوصی و همچنین متناسب با اقدامات مدیریت هزینه هدفمند” انجام می دهد. این اقدامات شامل کاهش مسافرت و رویدادها ، کاهش کار با مشاوران ، پیمانکاران خارج از منزل و کارمندان موقت و استفاده از برنامه های یارانه ای از جمله فعالیت های پیشنهادی دولت انگلستان و فرانسه است.
این شرکت همچنین خاطر نشان کرد که در حال اجرای “ایثارگری داوطلبانه برای مدیران ارشد” است که بخشی از دستمزد ماهانه خود را برای “یک دوره زمانی مشخص” متوقف می کند. این بیانیه ادامه داد: این اقدامات “دشوار است ، اما خدمات ما به مشتریان را به خطر نمی اندازد ، و برای محافظت از شرکت ما و به ویژه کارمندانی که مقرری و دستمزد آنها پایین تر است ، کمک هایی درنظر گرفته شده است.”
خانه حراج فیلیپس از ارائه جزئیات هرگونه اقدامات صرفه جویی در هزینه خودداری کرد. یک نماینده گفت: “ما روزانه عملیات خود را بررسی می کنیم و در حال حاضر هیچ به روزرسانی نداریم.”